hlmod.hu https://hlmod.hu/ |
|
XP-mód tutoriál https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=14&t=4159 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | Silent [ 2012.04.22. 13:42 ] |
Hozzászólás témája: | XP-mód tutoriál |
Ebben a tutoriálban meg fogom mutatni, hogyan készíthetünk egy egyszerű XP-módot. Figyelem! A tutoriál megértéséhez tisztában kell legyél egy kicsit az amxmodx szkriptinggel. Először is adjuk hozzá a függvénykönyvtárakat, amik szükségesek. Kód:
Definiáljuk, hogy hány db "class", faj közül lehessen választani. Jelenleg 5-el dolgozunk, de ha te hozzáakarsz még adni mondjuk egy "madár" fajt akkor írd át 6-ra. Kód: #define MAXCLASSES 5 Deklaráljuk a változókat, amik majd a játékosok XP-it, Szintjeit, Faját tárolja. Utána létrehozunk változókat a speciális ölésekhez(pl fejlövés). És utoljára a g_vault változót, ami az nvault mentéshez kell majd. Kód:
Itt pedig megadjuk a fajok neveit. Én most állatokat fogok írni, de te akár Predátort is írhatsz. Fontos, hogy annyi legyen amennyi a MAXCLASSES. Tehát jelen esetben 5. Kód:
Most pedig létrehozzuk a szinteket, és hogy egyes szintekhez mennyi XP szükséges. Jelen esetben 7 db szint lesz. Kód:
Most pedig jöhet a plugin_init. Kód:
Most pedig létrehozzuk a halál funkciót. Emlékezz, már "lehookoltuk" plugin_initben eDeath néven. Kód:
Jöhet a ShowHud funkció, amiben megmutatjuk neki a szintjét, xp-jét, faját. Megjegyzés: ^n új sort jelent. Kód:
Jöhet a menü, amiben kiválaszthatja a játékos a faját. Most nem mennék bele a menü részleteibe, erről bővebb infót találsz az eredeti tutorialban. Kód:
Jöhet a client_connect funkció. Bevezetőleg annyit, hogy akkor fut le, amikor a játékos csatlakozik a szerverre. Kód:
Jöhet a client_disconnect funkció. Röviden róla annyit, hogy akkor fut le, amikor a játékos lecsatlakozik a szerverről. Kód:
Most pedig nézzük meg az XP mentést. Kód:
És végül de nem utolsó sorban nézzük meg az XP betöltést. Kód:
Röviden tömören ennyi. Természetesen fel turbózhatod ilyenekkel, hogy a bocinak több hpja legyen, a macska gyorsabb legyen, a kutya többet sebezzen stb. És persze ezeket szinthez is kötheted. Ezekhez a Kód: PlayerXP[játékos]és a Kód: PlayerLevel[játékos]tömböket használhatod. Most pedig a teljes kód, hozzászólások nélkül: Kód:
|
Szerző: | tson_ [ 2012.04.22. 14:36 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
Szkriptingel, nem inkább szkriptinggel ? szkripting+vel = 2 g Még a böngésző sem húzza alá 2 G-vel Amúgy nem rossz tutorial csak én nemhiszem, hogy fogom használni a közeljövőben. |
Szerző: | oroszrulett [ 2012.04.22. 14:54 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
Ezt úgy mondod, mintha neked csinálta volna... És, ha már a helyesírási hibáknál tartunk: Idézet: Még a böngésző sem húzza alá 2 G-vel Amúgy nem rossz tutorial csak én nemhiszem, hogy fogom használni a közeljövőben. helyett: Még a böngésző sem húzza alá 2 G-vel. Amúgy nem rossz tutorial, csak én nemhiszem, hogy fogom használni a közeljövőben. |
Szerző: | HunGamer [ 2012.04.22. 16:49 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
Ez jó Az nvaultos rész pont kellett is. Csak 2 észrevétel: Kód: PlayerClass[id] = client_print(id,print_chat,"A te uj fajod: %s",CLASSES[i]) Ez mit csinál Így is átállítja a faját? A másik meg: a mentésnél illetve a betöltésnél a faját nem kell elmenteni? Amúgy meg tényleg nagyon jó, részletes és nagyon hasznos lett. |
Szerző: | kiki [ 2012.04.22. 18:29 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
Széptutorial, nice! |
Szerző: | Silent [ 2012.04.22. 18:31 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
HunGamer: igaz, javítva. kiki: kösz |
Szerző: | HunGamer [ 2012.04.22. 18:37 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
Oké a vaultkeyt lehet így, hogy mindegyik class külön fejlődjön és ne egybe menjen a szint? Kód: format(vaultkey,63,"%s#%i#ANIMALMOD", name, PlayerClass[id]) Nem tudom pontosan hogy kell, de valami hasonlóképpen lenne |
Szerző: | Silent [ 2012.04.22. 18:41 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
Akkor már nem i, hanem s. Mivel sztring |
Szerző: | HunGamer [ 2012.04.22. 18:48 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
Akkor az te jobban értesz ehhez, mint én. De no. a PlayerClass tömb az csak sima változó. a CLASSES[][] ben vannak a stringek. |
Szerző: | Vath [ 2012.04.23. 05:24 ] |
Hozzászólás témája: | Re: XP-mód tutoriál |
Kód: files/1581131/1581131.sma(64) : warning 217: loose indentation Meg egy egyszerű 6-os szinthez kötött hp növelés hogy nézne ki? |
Oldal: 1 / 4 | Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |