hlmod.hu https://hlmod.hu/ |
|
[TUT] NPC készítése https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=14&t=6289 |
Oldal: 1 / 2 |
Szerző: | Bence98007 [ 2012.10.13. 23:13 ] |
Hozzászólás témája: | [TUT] NPC készítése |
[kozep]Avagy hogyan készítsünk NPC-t?[/kozep] Üdv! Sokat írtak, hogy nem tudnak NPC-t készíteni. Na most ebben a tutban megmutatom hogyan is működik ez a dolog. DE! Az elején tisztázzunk pár dolgot: NPC (azaz Non Playable Character) nem foglalja a szerver slotjait, mivel nem BOT. Ez csak egy "fejlettebb" entity. Kezdjünk hozzá! 1. Először csináljunk egy funkciót SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Majd csináljuk meg az entitynket: SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Megjegyzés: Ezzel hozzuk létre majd az NPC bábunkat Az NPC-nek egy origint kell adjuk, így: SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Megjegyzés: Ez állítja majd be az originjét az NPC-nek. 2. Most a solidunkat kell beépítenünk: SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Megjegyzés: Ezzel egy BBOX solidot készítettünk. 3. Na a solidunk megvan, mostmár élet kell, és sebzés. SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Megjegyzés: Állítsd át a takedamage-t 1-re, és HP-t ad, nem pedig sebez xD A health-al adtunk az entitynknek életet. Ezt növelheted ha úgy tetszik. 4. Beállítunk az NPC-nek egy modellt. SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Megjegyzés: Ezzel készítettünk egy classname-t, és modellt adtunk az NPC-nek. Ha gondolod módosíthatod a modellt. 5. Na eddig megvagyunk. Most adni kell az NPC-nek egy animációt. SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
6. Ha eddig eljutottunk, megcsinálhatjuk a plugin_initünket. Először egy thinket regisztrálunk SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Megjegyzés: Az npc_onna (1. paraméter) annak kell lennie, amit megadtál a classname-nél. Na most pedig elkészítjük az NPC-nek. SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Az alábbiakban beállíthatunk az npc-nek egyedi thinkeket.)(pl.: körbe sétáljon a pályán, új animációt csináljon stb.) SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
7. Ha eddig kész az NPC-nk, adunk neki egy fegyvert, hogy ne a semmivel sebezzen minket. SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
FIGYELEM! Le kell töltetned a játékosokkal a modellt, és csak p_ modellt használhatsz! Na és a tutorialom végén, az egész kód, amiben nyugodtan szerkeszthetsz, állítgathatod stb. [ablak]SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]#include <amxmodx> #include <engine> public plugin_init() { register_clcmd("onna", "onna") register_think("npc_onna","npc_think"); } public plugin_precache() { precache_model("models/onna.mdl") precache_model("models/p_gauss.mdl") } public onna(id) { new Float:origin[3] entity_get_vector(id,EV_VEC_origin,origin) new ent = create_entity("info_target") give_weapon(ent) entity_set_origin(ent,origin); origin[2] += 300.0 entity_set_origin(id,origin) entity_set_float(ent,EV_FL_takedamage,1.0) entity_set_float(ent,EV_FL_health,100.0) entity_set_string(ent,EV_SZ_classname,"npc_onna"); entity_set_model(ent,"models/onna.mdl"); entity_set_int(ent,EV_INT_solid, 2) entity_set_byte(ent,EV_BYTE_controller1,125); entity_set_byte(ent,EV_BYTE_controller2,125); entity_set_byte(ent,EV_BYTE_controller3,125); entity_set_byte(ent,EV_BYTE_controller4,125); new Float:maxs[3] = {16.0,16.0,36.0} new Float:mins[3] = {-16.0,-16.0,-36.0} entity_set_size(ent,mins,maxs) entity_set_float(ent,EV_FL_animtime,2.0) entity_set_float(ent,EV_FL_framerate,1.0) entity_set_int(ent,EV_INT_sequence,0); entity_set_float(ent,EV_FL_nextthink,halflife_time() + 0.01) drop_to_floor(ent) return 1; } public give_weapon(ent) { new entWeapon = create_entity("info_target") entity_set_string(entWeapon, EV_SZ_classname, "npc_weapon") entity_set_int(entWeapon, EV_INT_movetype, MOVETYPE_FOLLOW) entity_set_int(entWeapon, EV_INT_solid, SOLID_NOT) entity_set_edict(entWeapon, EV_ENT_aiment, ent) entity_set_model(entWeapon, "models/p_gauss.mdl") } public npc_think(id) { // Ide tedd be a thinkjeidet! entity_set_float(id,EV_FL_nextthink,halflife_time() + 0.01) }[/ablak] Használat: Beírod a konzoba: onna és ahova nézel, készít egy NPC-t! Remélem segítettem vele! Hamarosan mégjobb, menüs, és mentési lehetőségekkel rendelkező, "okosabb" NPC-t hozok el nektek! Megköszönni nem szégyen! Jó szórakozást vele. |
Szerző: | DeteCT0R [ 2012.10.14. 09:34 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
Szep leiras Am alieden van mind2 rol leiras amikor kellet enis onan neztem es megis lehet olni oket. |
Szerző: | Bence98007 [ 2012.10.14. 10:09 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
Igen, azt fogom majd kiposztolni! De csak ha összegyűlik 5 köszönet! |
Szerző: | fear_ezmegmi [ 2012.10.14. 11:23 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
Én azért még pár dolgot részleteztem volna ,de így is kapsz 1 köszönömöt ,mert látszik ,hogy sokat dolgoztál vele. |
Szerző: | Bence98007 [ 2012.10.14. 12:28 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
Köszönöm! |
Szerző: | Bence98007 [ 2012.10.16. 20:23 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
Na már van 2 köszönöm, ha még lesz 3, jön a menüs NPC! |
Szerző: | Metal [ 2012.10.17. 11:04 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
Ajh, annyira de annyira belekötnék szinte mindenbe... pl: "Ha eddig kész az NPC-nk, adunk neki egy fegyvert, hogy ne a semmivel sebezzen minket." <- Ez SEBEZ??? Hol?? |
Szerző: | kiki [ 2012.10.17. 12:55 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
Lehetne magyarul a tutorialt, kérlek javítsd! Idézet: Az NPC-nek egy origint kell adjuk, így: Idézet: Megjegyzés: Ez állítja majd be az originjét az NPC-nek. Idézet: Most a solidunkat kell beépítenünk: Idézet: Megjegyzés: Ezzel egy BBOX solidot készítettünk. Idézet: Na a solidunk megvan, mostmár élet kell, és sebzés. ezt lehetne részletesebben: Idézet: Először egy thinket regisztrálunk Idézet: Na most pedig elkészítjük az NPC-nek. mit? Idézet: Megjegyzés: Ezzel 1/100 mp alatt megcsináltuk az entitynket, tehát nagyon gyorsan! Idézet: Az alábbiakban beállíthatunk az npc-nek egyedi thinkeket.)(pl.: körbe sétáljon a pályán, új animációt csináljon stb.) nem sebezne.. Idézet: Ha eddig kész az NPC-nk, adunk neki egy fegyvert, hogy ne a semmivel sebezzen minket.
|
Szerző: | Metal [ 2012.10.17. 13:26 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
Idézet: Megjegyzés: Ezzel 1/100 mp alatt megcsináltuk az entitynket, tehát nagyon gyorsan! Ezt én se értem... nincs értelme |
Szerző: | Bence98007 [ 2012.10.17. 14:41 ] |
Hozzászólás témája: | Re: [TUT] |HOW TO| NPC készítése |
majd ha lesz időm megcsinálom... Metal bácsi: 1mp törve 1000 -rel, ennyi idő alatt meg tudja csinálni az entityt. (Ha nem így van, szólj!) |
Oldal: 1 / 2 | Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |