hlmod.hu
https://hlmod.hu/

new const
https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=9&t=18417
Oldal: 1 / 1

Szerző:  alfaanero [ 2014.12.08. 22:05 ]
Hozzászólás témája:  new const

Hali olyan kérdésem lenne, hogy new const-ot mikor használunk?
Crazyboy karácsonyi doboz pluginjaban ez van

SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1.  
  2. new const ET_model[][] = {
  3. "models/cyan.mdl",
  4. "models/zold.mdl",
  5. "models/narancs.mdl",
  6. "models/pink.mdl",
  7. "models/minden.mdl",
  8. "models/voros.mdl",
  9. "models/sarga.mdl"
  10. }


Tehát akkor ezt olyankor használjuk ha több dolgot akarunk kifejezni?

Szerző:  xXlederXxHUN [ 2014.12.08. 22:12 ]
Hozzászólás témája:  Re: new const

Konstansok
Konstansoknak azokat a változókat nevezzük, amelyeknek pontosan egyszer a definícióban adhatunk értéket (ekkor kötelező), és a new kulcsszó után írt const típusminősítővel jelezzük:
pl:
Kód:
new const Float:PI=3.14

new const alma  // Hibás, nincs kezdőérték

Metal-tól idézve

Szerző:  alfaanero [ 2014.12.09. 14:24 ]
Hozzászólás témája:  Re: new const

Akkor crazyboy ért miért jó? Hiszen ott ET_model van nem pedig szám

És az ilyet hova "helyetesitjuk" be?

Crazyboy pluginjaban :
SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1.  
  2. new ent = create_entity("info_target")
  3. set_pev(ent, pev_classname, "nyeremendoboz")
  4. entity_set_model(ent, ET_model[random(sizeof(ET_model))])
  5.  


Akkor ez azért van itt mert amikor megjelenik a doboz akkor random modellt kap?

Szerző:  xXlederXxHUN [ 2014.12.09. 14:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: new const

Nem szám, ez igaz, azért van " között
A amit bemásoltál részletet az random választ a const-ban leírtak közül

Szerző:  CrB [ 2014.12.11. 06:28 ]
Hozzászólás témája:  Re: new const

Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést :D

Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl:
SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
  1. new const ET_model[][] = {
  2. "models/cyan.mdl", // 0. elem
  3. "models/zold.mdl", // 1. elem
  4. "models/narancs.mdl", // 2. elem
  5. "models/pink.mdl", // 3. elem
  6. "models/minden.mdl", // 4. elem
  7. "models/voros.mdl", // 5. elem
  8. "models/sarga.mdl" // 6. elem
  9. }
  10. entity_set_model(ent, ET_model[0]) //ez esetben az entitynk modellje a tömb 0. eleme lesz azaz a cyan.mdl
  11.  
  12. new const ASD[] = {
  13. 0,
  14. 1,
  15. 2
  16. }
  17. new eredmeny = ASD[0] + ASD[2] //Az eredmény változónk értéke 0+2 = 2
  18.  


Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban.

Szerző:  MeSter [ 2014.12.11. 06:33 ]
Hozzászólás témája:  Re: new const

crazyboy írta:
Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést :D

Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl:
SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]new const ET_model[][] = {
"models/cyan.mdl", // 0. elem
"models/zold.mdl", // 1. elem
"models/narancs.mdl", // 2. elem
"models/pink.mdl", // 3. elem
"models/minden.mdl", // 4. elem
"models/voros.mdl", // 5. elem
"models/sarga.mdl" // 6. elem
}
entity_set_model(ent, ET_model[0]) //ez esetben az entitynk modellje a tömb 0. eleme lesz azaz a cyan.mdl
 
new const ASD[] = {
0,
1,
2
}
new eredmeny = ASD[0] + ASD[2] //Az eredmény változónk értéke 0+2 = 2
 

Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban.


Adsz egy linket Metál tutorialjairol?

Szerző:  alfaanero [ 2014.12.11. 21:36 ]
Hozzászólás témája:  Re: new const

Köszönöm crazyboy a válaszod most már értem.
Mester tutorialokon belül van egy alforum

Szerző:  RaZzoR [ 2014.12.11. 21:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: new const

crazyboy írta:
Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést :D

Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl:
SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]new const ET_model[][] = {
"models/cyan.mdl", // 0. elem
"models/zold.mdl", // 1. elem
"models/narancs.mdl", // 2. elem
"models/pink.mdl", // 3. elem
"models/minden.mdl", // 4. elem
"models/voros.mdl", // 5. elem
"models/sarga.mdl" // 6. elem
}
entity_set_model(ent, ET_model[0]) //ez esetben az entitynk modellje a tömb 0. eleme lesz azaz a cyan.mdl
 
new const ASD[] = {
0,
1,
2
}
new eredmeny = ASD[0] + ASD[2] //Az eredmény változónk értéke 0+2 = 2
 

Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban.

Ami nem konstans tömb, arra nem lehet valamelyik elemére hivatkozni? :D Jó tudni :S

Szerző:  CrB [ 2014.12.11. 22:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: new const

de igen lehet hivatkozni bármilyen tömb elemeire jelen esetben a konstans volt a kérdés de az állításom nem zárja ki azt, hogy a másfajta tömbök elemeire nem lehet hivatkozni.

Oldal: 1 / 1 Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/