hlmod.hu https://hlmod.hu/ |
|
new const https://hlmod.hu/viewtopic.php?f=9&t=18417 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | alfaanero [ 2014.12.08. 22:05 ] |
Hozzászólás témája: | new const |
Hali olyan kérdésem lenne, hogy new const-ot mikor használunk? Crazyboy karácsonyi doboz pluginjaban ez van SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Tehát akkor ezt olyankor használjuk ha több dolgot akarunk kifejezni? |
Szerző: | xXlederXxHUN [ 2014.12.08. 22:12 ] |
Hozzászólás témája: | Re: new const |
Konstansok Konstansoknak azokat a változókat nevezzük, amelyeknek pontosan egyszer a definícióban adhatunk értéket (ekkor kötelező), és a new kulcsszó után írt const típusminősítővel jelezzük: pl: Kód: new const Float:PI=3.14 new const alma // Hibás, nincs kezdőérték Metal-tól idézve |
Szerző: | alfaanero [ 2014.12.09. 14:24 ] |
Hozzászólás témája: | Re: new const |
Akkor crazyboy ért miért jó? Hiszen ott ET_model van nem pedig szám És az ilyet hova "helyetesitjuk" be? Crazyboy pluginjaban : SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Akkor ez azért van itt mert amikor megjelenik a doboz akkor random modellt kap? |
Szerző: | xXlederXxHUN [ 2014.12.09. 14:49 ] |
Hozzászólás témája: | Re: new const |
Nem szám, ez igaz, azért van " között A amit bemásoltál részletet az random választ a const-ban leírtak közül |
Szerző: | CrB [ 2014.12.11. 06:28 ] |
Hozzászólás témája: | Re: new const |
Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl: SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]
Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban. |
Szerző: | MeSter [ 2014.12.11. 06:33 ] |
Hozzászólás témája: | Re: new const |
crazyboy írta: Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl: SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]new const ET_model[][] = { "models/cyan.mdl", // 0. elem "models/zold.mdl", // 1. elem "models/narancs.mdl", // 2. elem "models/pink.mdl", // 3. elem "models/minden.mdl", // 4. elem "models/voros.mdl", // 5. elem "models/sarga.mdl" // 6. elem } entity_set_model(ent, ET_model[0]) //ez esetben az entitynk modellje a tömb 0. eleme lesz azaz a cyan.mdl new const ASD[] = { 0, 1, 2 } new eredmeny = ASD[0] + ASD[2] //Az eredmény változónk értéke 0+2 = 2 Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban. Adsz egy linket Metál tutorialjairol? |
Szerző: | alfaanero [ 2014.12.11. 21:36 ] |
Hozzászólás témája: | Re: new const |
Köszönöm crazyboy a válaszod most már értem. Mester tutorialokon belül van egy alforum |
Szerző: | RaZzoR [ 2014.12.11. 21:45 ] |
Hozzászólás témája: | Re: new const |
crazyboy írta: Megpróbálom úgy összefoglalni, hogy mindenki megértse ez a hsz lehet, hogy a hozzáértőknek "sértő" lehet ezért elnézést Konstansokat akkor használunk, ha olyan tömböt akarunk létrehozni aminek nem változik az értéke és valamelyik elemére szeretnénk hivatkozni. A tömbünk tartalmazhat számokat ez esetben 1 db [] kell a tömb neve után és tartalmazhat szöveget ez esetben 2 [] kell. A tömbök elemeire tudunk hivatkozni. Pl: SMA Forráskód: [ Mindet kijelol ]new const ET_model[][] = { "models/cyan.mdl", // 0. elem "models/zold.mdl", // 1. elem "models/narancs.mdl", // 2. elem "models/pink.mdl", // 3. elem "models/minden.mdl", // 4. elem "models/voros.mdl", // 5. elem "models/sarga.mdl" // 6. elem } entity_set_model(ent, ET_model[0]) //ez esetben az entitynk modellje a tömb 0. eleme lesz azaz a cyan.mdl new const ASD[] = { 0, 1, 2 } new eredmeny = ASD[0] + ASD[2] //Az eredmény változónk értéke 0+2 = 2 Természetesen erről bővebben és szakszerűbben olvashatsz Metál tutorialjaiban. Ami nem konstans tömb, arra nem lehet valamelyik elemére hivatkozni? Jó tudni :S |
Szerző: | CrB [ 2014.12.11. 22:15 ] |
Hozzászólás témája: | Re: new const |
de igen lehet hivatkozni bármilyen tömb elemeire jelen esetben a konstans volt a kérdés de az állításom nem zárja ki azt, hogy a másfajta tömbök elemeire nem lehet hivatkozni. |
Oldal: 1 / 1 | Minden időpont UTC+02:00 időzóna szerinti |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |